Możliwe problemy z logowaniem do bankowości elektronicznej - więcej informacji

Wymiana tokenów do bankowości elektronicznej - więcej informacji

Przelewy natychmiastowe

Kursy walut

-->
NBP 2019-10-17
USD 3,8638 -0,76%
EUR 4,2849 -0,28%
CHF 3,8902 -0,36%
GBP 4,9456 -0,31%

Ubezpieczenia


Usługi bankowo-ubezpieczeniowe

BFG


Kontakt

Rybnicki Bank Spółdzielczy
ul. Rynek 10
44-200 Rybnik


tel.: (032) 422 37 35
fax: (032) 422 38 97

Certyfikaty

Zmiana sposobu logowania do bankowości elektronicznej

SMS-y o tymczasowych hasłach i PIN-ach

Prosimy przeczytać poniższe informacje.

Przyczyna

14 września 2019 roku wchodzą w życie zmiany do Ustawy o usługach płatniczych, które nakładają na instytucje płatnicze obowiązek wdrożenia tzw. "Dyrektywy PSD2". Dyrektywa ta określa m.in. procedury silnego uwierzytelnienia użytkowników i autoryzacji transakcji w systemach bankowości elektronicznej.

Klienci indywidualni

Klienci z tokenami RSA - wymanaga jest zmiana sposobu logowania na autoryzację kodami SMS, albo autoryzację aplikacją mobilną mToken Asseco MAA - prosimy udać się do banku w celu zmiany środka dostępu do bankowości elektronicznej. Więcej informacji w poprzednim komunikacie.
Klienci z autoryzacją kodami SMS - otrzymają Państwo dwa SMS-y, jeden z tymczasowym hasłem do systemu (jest to hasło pierwszego logowania), a drugi z tymczasowym PIN-em do autoryzacji (jest to tymczasowy PIN do zatwierdzania transakcji). Przy pierwszym logowaniu należy podać swój identyfikator, a następnie tymczasowe hasło, powinien przyjść SMS z kodem, który należy przepisać do bankowości elektronicznej. System poprosi o wpisanie nowego hasła. Powinien przyjść kolejny SMS z kodem, który należy przepisać do bankowości elektronicznej. Przy wykonywaniu pierwszego przelewu należy podać tymczasowy PIN i wymyślić nowy PIN. Przy kolejnych przelewach należy podawać zarówno ustanowiony PIN, jak i kod SMS.
Klienci z aplikacją mobilną mToken Asseco MAA - otrzymają Państwo SMS z tymczasowym hasłem do systemu - jest to hasło pierwszego logowania. Przy pierwszym logowaniu należy podać swój identyfikator, a następnie tymczasowe hasło. Na telefon z aplikacją mobilną powinno przyjść powiadomienie PUSH z informacją o nowym logowaniu - należy zaakceptować logowanie. Autoryzacja transakcji powinna przebiegać tak, jak dotychczas - czyli w aplikacji mobilnej.

Firmy

Klienci z tokenami VASCO - logowanie będzie odbywać się przy pomocy tokena VASCO, jednakże podpisywanie przelewów będzie wymagało zainstalowania w telefonie z systemem Android, albo iOS (iPhone) aplikacji mToken Asseco MAA, a następnie powiązania tej aplikacji z bankowością elektroniczną. Instrukcja powiązania aplikacji z bankowością elektroniczną znajduje się w pakiecie instrukcji do pobrania TUTAJ.
Klienci z aplikacją mobilną mToken Asseco MAA - podpisywanie przelewów będzie odbywało się przy pomocy aplikacji mToken Asseco MAA, jednakże w celu zalogowania do systemu wymagany będzie token VASCO - prosimy udać się do banku w celu odebrania urządzenia.
Klienci z kartami mikroprocesorowymi - z listy w polu "Logowanie:" należy wybrać "Logowanie kartą mikroprocesorową" i podać PIN do karty. Podpisywanie transakcji powinno przebiegać bez zmian.

Czym jest token mobilny mToken Asseco MAA?

mToken Asseco MAA to aplikacja, którą można zainstalować na większości nowoczesnych telefonach komórkowych (tzw. smartfonach) z systemem iOS (iPhone) lub Android. Ten rodzaj autoryzacji nie wymaga przepisywania kodów do bankowości elektronicznej - proces zatwierdzania/odrzucania przelewów widoczny jest na ekranie telefonu i wymaga tylko jednego kliknięcia. Więcej informacji o tokenie mobilnym można znaleźć tutaj: https://tokenmobilny.pl/

Copyright 2010 - 2019 by RBS w Rybniku
Wszelkie Prawa Zastrzeżone